مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران:رشد ۳۲ درصدی فعالیت های “نت”نسبت به میزان استاندارد تعریف شده در این مدیریت
- شناسه خبر: 9191
- تاریخ و زمان ارسال: ۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
- نویسنده: modir
مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران:رشد ۳۲ درصدی فعالیت های “نت”نسبت به میزان استاندارد تعریف شده در این مدیریت
به گزارش پایگاه خبری قلم کارون از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، عبدالحسین آلبوشوکه روز پنجشنبه (۸ شهریورماه ۱۴۰۳) در تشریح عملکرد مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت که زیرمجموعه معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری است، گفت: نفر روز تعریف شده و استاندارد جهت انجام فعالیت ها در چهارماه نخست امسال ۲۰ هزار و ۵۶۰ نفر روز بود که در عمل این رقم به ۲۷هزار و ۳۱۹ نفر روز رسید که بیانگر رشد ۳۲ درصدی در قیاس با میزان استاندارد است.وی با اشاره به اینکه این عملکرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز افزایش ۱۲ درصدی نشان می دهد، افزود: مدیریت نت در شرکت ملی حفاری ایران، هفت اداره زیر مجموعه دارد که شامل ادارات نگهداری و تعمیرات مکانیک، نگهداری و تعمیرات برق، نگهداری و تعمیرات الکترونیک و ابزار دقیق، نگهداری و تعمیرات گرداننده های فوقانی، اجرای کالیبراسیون و خدمات پشتیبانی و امور اداری می باشند.آلبوشوکه اظهار کرد: مهمترین وظایف این مدیریت، نگهداری و تعمیرات تمامی تجهیزات مکانیکی و برقی در محل دستگاه های حفاری، اعزام گروه های تخصصی تعمیرات در مواقع لزوم جهت رفع اشکال تعمیراتی و برنامه ریزی و اجرای تمامی برنامه های تعمیرات مورد نیاز دستگاه های حفاری در قالب تعمیرات پیشگیرانه، دوره ای و اساسی اصلاحی تجهیزات مربوط است.مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران، برنامه ریزی و تنظیم برنامه های آموزشی مورد نیاز کارکنان تحت سرپرستی و اصلاح برنامه های آموزش با هماهنگی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی، برنامه ریزی برای ساخت قطعات و لوازم مورد نیاز دستگاه های حفاری با هماهنگی اداره پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، برنامه ریزی جهت کاهش تعمیرات اتفاقی و ساعات انتظار با ارائه و اجرای راهکارهای مناسب و کاربردی و هماهنگی با مدیریت مهندسی در این راستا را از دیگر وظایف مدیریت نت شرکت عنوان کرد.
وی گفت: از موارد دیگر وظایف نت، می توان به برنامه ریزی و هماهنگی با مدیریت مهندسی برای برنامه های تعمیراتی و برون سپاری های سالیانه، هدایت ، نظارت و کنترل تمامی امورات اداری و پشتیبانی در حوزه تحت سرپرستی، برنامه ریزی برای رعایت مقررات ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار و حصول اطمینان از اجرای دقیق آنها، پیش بینی و برآورد بودجه مورد نیاز ادارات تحت سرپرستی و اعمال کنترل های لازم جهت حصول اطمینان در مصرف هزینه با رعایت اصول صرفه جویی و اجرای سیاست های کلی و مصوبات هیئت مدیره شرکت و اعمال کنترل های مقتضی برای نیل به آنها اشاره داشت.آلبوشوکه درباره نوآوری ها و ابتکارات کارکنان پرتلاش این مدیریت در مدت پیش گفته، توضیح داد: در این زمینه اداره نگهداری وتعمیرات مکانیک در این مدت موفق به برنامه ریزی، بررسی و انجام تنظیمات منظم تجهیزات مکانیکی و برقی با بهره مندی از ابزار آلات و تجهیزات به روز، برای پیش بینی، پیشگیری و کاهش درصد قابل ملاحظه ای از اشکالات فنی و همچنین ایجاد کارگروه و بهره مندی از فناوری جهت کنترل عملکرد و عیب یابی موتورهای اصلی و برقی در محل دستگاه و نیز از راه دور گردید.مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران افزود: در اداره نگهداری و تعمیرات برق، شاهد طراحی و ساخت پنل سیستم های حفاظتی کمپرسورهای دستگاه، تهیه نقشه سیستم کنترل ترمز برقی مدل PWMCL با استفاده از مهندسی معکوس، به روز رسانی و ارتقاء سیستم روشنایی دستگاه های حفاری و اردوگاه ها از نوع روشنایی های قدیمی گازی و حرارتی به LED بودیم.وی اظهار کرد: طراحی برد شماره انداز ، برد آمپلی فایر میز دوار و برد ایزوتورک، طراحی جعبه کامل استروک کانتر، آماده سازی و راه اندازی دستگاه ژئولوگراف به صورت کامل نیز از شمار نو آوری ها و ابتکارات همکاران در اداره نگهداری و تعمیرات الکترونیک و ابزار دقیق به شمار می آید.
آلبوشوکه ادامه داد: در اداره نگهداری و تعمیرات گرداننده های فوقانی نیز در راستای نوآوری و کارهای ابتکاری طراحی و ساخت یک دستگاه بالابر برای انجام کار در ارتفاع و بالا بردن ضریب ایمنی کارشناسان تعمیرات گرداننده های فوقانی، طراحی و ساخت سکوی مناسب برای یرپایی گرداننده فوقانی در محل کارگاه به منظور افزایش بیشتر ضریب ایمنی حین انجام تعمیرات و ایجاد امکان روشن نمودن و آزمایش بدون بار گرداننده فوقانی در محل کارگاه، تغییر سیستم روانکاری گیربکس گردانندهای فوقانی مدل هیدرالیفت از داخلی به بیرونی جهت دسترسی بهتر و انجام و کاهش زمان تعمیرات و تغییر سیستم روانکاری گیربکس گرداننده های فوقانی مدل MH از هیدرولیکی به مکانیکی برای کاهش استهلاک HPU و بالا بردن ضریب اطمینان از عملکرد دستگاه، صورت گرفت.